sobota, 28 stycznia 2012

Biszkoptowy omlet z powidłami i gruszką


Biszkoptowy omlet z powidłami i gruszką

  • jajko, 
  • mąka, 
  • powidła, 
  • gruszka, 

Opis przygotowania



czas przygotowania: 
1. 2 jajka podzieliłam na białka i żółtka. Białka ze szczyptą soli ubiłam mikserem na sztywną pianę. Do żółtek dodałam 2 łyżki mąki, łyżeczkę cukru, łyżkę wody i dokładnie wymieszałam. Masę wlałam do białek (mimo ogólnej zasady, że to pianę się dodaje do masy) i wymieszałam. Masę należy mieszać delikatnie, aby nie zniszczyć banieczek powietrza w pianie z białek. Masę wylałam na gorącą patelnię, przykryłam i smażyłam, aż dół się lekko przyrumienił. Po tym czasie przewróciłam omlet na drugą stronę i smażyłam jeszcze ok 2 minuty. 

Gotowy omlet smarujemy czym dusza zapragnie. Ja użyłam powideł śliwkowych i pokrojoną gruszkę. Pycha!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz