czwartek, 6 marca 2014

Fińska sałatka Rosolli

Fińska sałatka Rosolli - Przepis - Smaker.pl



Sałatki




Składniki

  • 3 ugotowane buraki
  • 3 ugotowane ziemniaki
  • 3 ugotowane marchewki
  • 2 konserwowe ogórki
  • cebula
  • 2 małe jabłka
  • sok z cytryny
  • pęczek szczypiorku
  • jajko ugotowane na twardo
Sos:
  • 100 ml śmietanki 30% lekko ubitej i zabarwionej sokiem z buraków
  • łyżka octu winnego
  • 2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli


Przygotowanie

  1. Ugotowane warzywa bardzo drobno pokroiłem , dodałem również pokrojone w kostkę ogórki , jabłka skropione sokiem z cytryny oraz cebulę. Odłożyłem część do przybrania .
    Wymieszałem wszystkie składniki , doprawiłem solą i pieprzem.
    Sałatkę przełożyłem do salaterki , udekorowałem , układając na wierzchu paski z odłożonych warzyw oraz posiekanego szczypiorku. W oryginalnym przepisie dopuszcza się udekorowanie posiekanym ugotowanym jajkiem ( osobno żółtko i białko ) . Ja tak zrobiłem.
    Sałatkę wstawiłem do lodówki , aby oziębiła i się „przegryzła”.
    Przygotowałem sos : śmietankę delikatnie połączyłem z resztą składników.
    Sos podałem osobno.
źródło:  http://smaker.pl/przepis-finska-salatka-rosolli,105275.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz