sobota, 26 listopada 2016

Śledzie w majonezie z groszkiem i ogórkami.

Sałatki

Składniki

  • 4 solone śledzie z beczki (lub 500 g filetów matjes )
  • 150 ml majonezu
  • 150 g zielonego groszku z puszki
  • 2 małe ogórki konserwowe
  • 2 jajka
  • sok z połowy cytryny
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • pół pęczka szczypiorku

Przygotowanie

 
Śledzie namoczyłem ok. 12 godzin w wodzie ( jeśli lubicie łagodniejsze moczymy w mleku lub w mleku zmieszanym z wodą ). Po tym czasie odsączyłem na sicie, zdjąłem skórę, wyjąłem ości, podzieliłem wzdłuż na połówki i każdą pociąłem na 2-3 kawałki. Jeśli wykorzystamy filety śledziowe matjas to wystarczy opłukać je letnią wodą i pokroić.

Ugotowałem jajka na twardo, po ostudzeniu pokroiłem niezbyt drobno. Ogórki pokroiłem w drobną kostkę i połączyłem z jajkami i groszkiem. Dodałem majonez, wymieszałem, doprawiłem do smaku solą, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny. Tak przygotowaną sałatką połączyłem ze śledziami. Posypałem pociętym szczypiorkiem.
Można też wyłożyć śledzie na półmisek i przykryć je sałatką.
źródło: http://smaker.pl/przepis-sledzie-w-majonezie-z-groszkiem-i-ogorkami,121759,obserwator.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz