sobota, 7 stycznia 2017

Sałata po cesarsku


Składniki

  • 2 małe ząbki czosnku
  • 4 filety z sardeli
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki bulionu warzywnego
  • 2 łyżki octu balsamico
  • 2 łyżki soku cytrynowego
  • łyżeczka łagodnej musztardy
  • pieprz
  • 1 łyżka świeżo posiekanej pietruszki
  • 9 łyżek świeżo startego parmezanu
  • bagietka
  • sól morska
  • 2 zwarte główki sałaty rzymskiej

Przygotowanie

 
Jeden ząbek czosnku drobno pokroiłem. Filety z sardeli pokroiłem w kostkę, zmiksowałem z czosnkiem oraz oliwą, bulionem, octem, sokiem cytrynowym, musztardą, pieprzem i pietruszką.. Domieszałem 6 łyżek parmezanu.

Drugi ząbek czosnku obrałem. Kromki bułki opiekłem z obu stron na patelni wypędzlowanej olejem, mocno natarłem czosnkiem. Grzanki posoliłem, popieprzyłem i pokroiłem na kawałki.

Sałatę umyłem, odwirowałem z wody, wymieszałem z sosem. Obłożyłem kawałkami grzanek, posypałem pozostałym parmezanem.

PS: Sos do sałaty można przygotować wcześniej, w lodówce zachowa on świeżość przez dwa dni.
źródło: http://smaker.pl/przepis-salata-po-cesarsku,119939,obserwator.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz