wtorek, 7 lutego 2017

Berlińska zupa ziemniaczana

Zupy

Składniki

  • 500 g ziemniaków
  • pęczek włoszczyzny
  • 2 cebule
  • 100 g wędzonego boczku
  • 1 łyżka oleju
  • 800 ml bulionu warzywnego
  • 5 gałązek majeranku
  • 100 ml kremówki
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie

 
Ziemniaki obrałem, pokroiłem na kawałki. Oczyściłem i pokroiłem włoszczyznę. Cebule posiekałem. Boczek pokroiłem na kawałeczki. Rozgrzałem w garnku olej, zeszkliłem cebulę i 2/3 boczku. Dodałem ziemniaki i włoszczyznę, przesmażyłem przez chwilę. Wlałem bulion, dodałem 2 gałązki majeranku. Zagotowałem, zmniejszyłem ogień, gotowałem bez przykrywki około 15 minut. Resztę boczku wysmażyłem na chrupko na suchej patelni. Wyjąłem z zupy gałązki majeranku, całość zmiksowałem, dodałem śmietanę. Zagotowałem jeszcze raz, doprawiłem, posypałem listkami majeranku i skwarkami z boczku.
 
źródło: http://smaker.pl/przepis-berlinska-zupa-ziemniaczana,120429,obserwator.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz