poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Bigos z młodej kapusty. Smaczne, szybkie wiosenne danie.

DomPelenPomyslow.pl Bigos z młodej kapusty. Smaczne, szybkie wiosenne danie.

Składniki

  • dwie główki młodej kapusty
  • 30 dkg. dobrej cienkiej kiełbasy
  • 20 dkg. boczku wędzonego
  • kawałek pieczonego mięsa ( niekoniecznie )
  • 25 dkg. pieczarek
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • ziele angielskie,listek laurowy, kminek mielony


Wykonanie.
Kapustę poszatkowałam na średniej grubości kawałki, włożyłam do dużego garnka i zalałam niewielką ilością wody ( tylko tyle aby przykryła kapustę ). Do kapusty dodałam listek laurowy i ziele angielskie i powolutku gotowałam na wolnym ogniu. Boczek pokroiłam w kosteczkę, kiełbasę w ćwierć plasterki. Na suchej patelni teflonowej podsmażyłam boczek, jak się wytopił dodałam kiełbaskę. W osobnym rondelku podsmażyłam pieczarki pokrojone w plasterki. Kiedy kapusta była już w półmiękka, dodałam do niej podsmażony boczek, kiełbasę, pieczarki i koncentrat pomidorowy.Całość razem pogotowałam jeszcze około 5 minut i na końcu doprawiłam kminkiem mielonym.
Ja do swojego bigosu dodałam jeszcze kawałek pieczonej karkówki,który został mi z dnia poprzedniego, wzbogacił on smak potrawy. Po skosztowaniu dania uznałam, że nie trzeba go dosalać, ale to oczywiście zależy już od smaku każdego z nas. Zawsze bigos można posolić i popieprzyć już na talerzu :)

źródło: https://dompelenpomyslow.pl/bigos-mlodej-kapusty-smaczne-szybkie-wiosenne-danie/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz