niedziela, 28 maja 2017

Sałatka z pieczonymi burakami

Sałatka z pieczonymi burakami

Składniki

  • 2 średnie buraki
  • 2 mandarynki
  • 100 g świeżego ogórka szklarniowego
  • pęczek szczypiorku
  • 100 g szynki parmeńskiej
  • Sos : 50 ml oliwy z oliwek
  • 1 łyżka musztardy francuskiej
  • 1 łyżka miodu
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie

 
Upiekłem buraki zawinięte w folię aluminiową, przez 1 ½ godziny, w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni C. Po ostudzeniu i obraniu, 3/4 buraków pokroiłem w cienkie plastry a pozostałą część w słupki.
Mandarynki obrałem i wyfiletowałem, pokroiłem na cząstki. 
Ogórka pokroiłem na talarki a następnie przeciąłem na pół. 
Szczypiorek posiekałem. 
Szynkę parmeńską porwałem na mniejsze kawałki.
Przygotowałem sos : 
Wymieszałem oliwę, musztardę i miód, dodając sól i pieprz.
Na półmisku ułożyłem plastry buraków, na nich rozłożyłem szynkę, ogórka, mandarynki, całość posypałem szczypiorkiem i skropiłem sosem. 
Oprószyłem sałatkę solą i pieprzem.

źródło: https://smaker.pl/przepis-salatka-z-pieczonymi-burakami,122240,obserwator.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz