poniedziałek, 15 stycznia 2018

Halibut duszony w warzywach

Halibut duszony w warzywach

Składniki

  • 800 g halibuta
  • 200 g marchwi
  • 3 łodygi selera naciowego
  • 1 por ( biała i jasnozielona część )
  • 1 cebula
  • 2 łyżki masła
  • 150 ml białego wina
  • sok z połowy cytryny
  • pęczek koperku
  • 100 ml słodkiej śmietany
  • sól
  • pieprz
  • cukier
 

Przygotowanie

 
Halibuta umyłem, oprószyłem solą, białym pieprzem, skropiłem sokiem z cytryny.
Cebule posiekałem, zeszkliłem na maśle, dodałem marchewkę pokrojoną w krążki, seler pokrojony na kawałki oraz oczyszczony pokrojony skośnie por. Tak pokrojone warzywa zalałem winem, dusiłem ok. 10 minut. Następnie dodałem rybę i na bardzo małym ogniu dusiłem 12 minut pod przykryciem. Wyjąłem rybę, umieściłem na półmisku, trzymałem w cieple.
Śmietanę połączyłem z warzywami, doprawiłem solą, pieprzem, cukrem oraz sokiem z cytryny. Tak przygotowanym sosem zalałem rybę. Podałem z młodymi ziemniakami z koperkiem.
źródło: https://smaker.pl/przepis-halibut-duszony-w-warzywach,126170,obserwator.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz