czwartek, 14 grudnia 2017

Pasztet drobiowy rosołowy

pasztet-drobiowy-rosolowy-2
Czas przygotowania: 20 minut
Czas pieczenia: 1 godzina 30 minut
Ilość porcji: 8
Składniki:
  • do 1 kg mięsa oraz warzyw z rosołu*
  • 3 średnie surowe jajka
  • duży pęczek cienkiego szczypiorku
  • 4 pełne łyżki bułki tartej
  • przyprawy: po łyżeczce soli i pieprzu oraz pół łyżeczki gałki muszkatołowej

Brytfanka: wymiar 11/30 cm - wysmarowana tłuszczem i obsypana od środka bułką tartą 
Moje dodatki na wierzch pasztetu: plasterki pomidora, oliwa, czarnuszka, gruboziarnista sól

*Wykorzystałam 6 pałek kurczaka, korzeń pietruszki, kawałek selera, cebulę oraz 2 marchewki - wszystko wyłowione  z rosołu. Mięso razem ze skórą oddziel od kości i chrząstek. Tak obrane mięso z tłuszczem zmiel w maszynce do mięsa razem z warzywami. Dodaj surowe jajka, bułkę tartą, przyprawy oraz drobno posiekany szczypior. Ja dodatkowo wlałam jeszcze 1/4 szklanki rosołu. Wszystko dobrze wymieszaj i przełóż do brytfanki.

Na wierzch pasztetu możesz wyłożyć sugerowane przeze mnie dodatki. Idealne będą również: plasterki papryki, oliwa oraz kolendra, albo mieszanka świeżych ziół ze świeżo mielonym pieprzem, oliwą i oliwkami.

Pasztet piecz 90 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

pasztet-drobiowy-rosolowy-1
Pasztet można jeść na ciepło i na zimno. Po przestudzeniu umieść go w lodówce. Zawinięty w folii zachowa świeżość przez tydzień. Cudownie smakuje z musztardą lub domową ćwikłą z chrzanem 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz